Idaremelin - Fashion is my life

Serienörd

Kategori: Film/serie tips

Här nedan har jag listat aktuella (alltså serier som sänds nu) som jag glor på. Och ja det är en hel del serier och ja jag älskar att glo på serier ;) Kommer lista dom lite i favorit ordning och skriva lite smått om vad jag tycker och så, och sen länkar jag serien till imdb sida så ni kan få lite mer info där om vad serien handlar om :)


 
 The big bang theory! Ja behöver jag ens säga mer än så? Detta är lätt en av de bästa serierna jag har sett. Att alla dessa olika karaktärerna kan gå ihop är så sjukt bra och underhållande. Följer denna seriern slaviskt varje vecka. En komedi serie för er som inte vet och det är en sitcom, alltså när man hör publiken skratta. Love!
http://www.imdb.com/title/tt0898266/?ref_=nv_sr_1 
 
 
Pretty little liars! Ja behöver jag ens säga mer där heller? Känns som det inte finns en enda tjej som inte glor på denna serien, haha. Älskar spänningen och allt drama och alla ledtrådar. Visst det hade kunnat gå lite fortare att få reda på vilken A var. Men det var ändå inget som kunde få mig att sluta titta på serien. Synd bara att serien har paus fram till januari, men det kommer ett liten intervju avsnitt med tjejerna nu i november som jag måste såklart kolla på. Aja tagga livet fram till januari ;) 
http://www.imdb.com/title/tt1578873/?ref_=nv_sr_1

 
Baby daddy! Asså denna serien omg så rolig! Detta är också en sitcom och det finns än sålänge 4 säsonger ute och säsong 5 börjar nästa år, buhu. Hittade denna serien på grund av att jag gick in på Jean-Luc Bilodeau imdb sida, alltså han i mitten med rutig skjorta på bilden, för han var med i kyle xy och när jag har tid över så brukar jag gå in på skådisar som jag gillar och kollar vad de håller på med nu förtiden inom film/tv och så. Och då hittade jag denna serien via honom då och det tog mig inte ens 5 minuter sen var jag totalt nerkärad i serien. Alla hans ansiktsuttryck och små sarkastiska skämt hit och dit, hans tröga bror, hans charmiga/sarkastiska rumskompis, hans galna mamma, hans lite ostabila barndomskompis riley och en liten unge på de också, nej fyfan så bra serie!
http://www.imdb.com/title/tt2177489/?ref_=nv_sr_1

 
The flash! Detta är en DC serie. En kille som är sjukt snabb och läker fortare än en vanlig människa. Supersmart, snygg (höhö) och jagar skurkar eller meta-humans som de heter i serien, som har lite olika superkrafter och utseende. Sjukt bra serie, kollar denna varje vecka med sambon. Just nu är de inne på andra säsongen. Very nice! Mycket spännande och bra serie!
http://www.imdb.com/title/tt3107288/?ref_=nv_sr_1

 
Supergirl! När vi ändå är inne på superhjältar så kollar jag även på Supergirl som nu började i höst. Och supergirl är alltså Supermans kusin. Serien handlar såklart om hennes liv som både Supergirl där hon bekämpar bad guys men även hennes privata liv där hon jobbar på en tidning. Väldigt kul med kontrasterna där faktiskt. Ni som kollade på Glee kanske känner igen henne därifrån, men även hennes styvsyster i serien är hon som spelade Lexi i Greys Anatomy är också med, superkul tycker jag för gillar henne som skådis. Mycket spännande och bra serie! Tummen upp :)
http://www.imdb.com/title/tt4016454/?ref_=nv_sr_1


Greys Anatomy! kan vi lika väl gå in på då. Denna serien har jag följt nästan ända från början, började kolla på den när den började sändas på tv i Sverige. Ja en läkarserie, med massvis med olika karaktärer med många personligheter. Men det mest spännande med denna serien egentligen de är att de fallen de har i serien har faktiskt varit riktiga fall in real life. De gör endast om de lite med namn och smådetaljer såklart, men annars har det hänt på riktigt. Sjukt häftigt tycker jag :) Ja man tröttnar helt enkelt inte på denna serien fastän den har hängt med i 12 år. 
http://www.imdb.com/title/tt0413573/?ref_=nv_sr_1


The Odd Couple! Med Matthew Perry, endast därför jag började kolla på denna serien. Och ni som inte vet vilken Matthew Perry är, skäms på er haha! Men detta är också en sitcom och ja dessa två herrar tillsammans, haha ja jisses. Ja en fruktansvärt rolig serie med mycket sarkasm. Säsong 2 börjar nu i januari efter ett ganska långt uppehåll, så ja jag ser framemot de :)
http://www.imdb.com/title/tt4286860/?ref_=ttep_ep1

 
 Jane the virgin! Ganska ny serie också, började sändas förra året :) Haha ja vad ska jag säga om denna serien, alla dessa olika karaktärer, allt drama och lite love på de också gör att den blir så bra. Den kan bli ganska töntig ibland me, men det tycker jag bara är roligt. 
 2 Broke girls! Såklart en bra och rolig serie för jag listar den här ju ;) Ja hon till vänster är så jädra rå käften, och sen hon till höger var rik men blir fattig och måste anpassa sig och det är så jädra underhållande. Sen jobbar de i ett "diner" där kocken är typ bara full av snusk, en gammal gubbe med en sjukt bra humor och sen deras chef en liten man som de jämt gör narr av. Så extremt rolig! 
http://www.imdb.com/title/tt1845307/?ref_=nv_sr_1



Awkward! Ja denna serien har jag me följt sen den visades för första gången i Sverige, tror de var på mtv faktiskt. Omg, drama, kärleksdrama, drama och sen lite till kärleksdrama och sen en massa kaos ungefär. Och såklart mycket rolig. :) 
http://www.imdb.com/title/tt1663676/?ref_=nv_sr_1



New girl! Ja som de står i beskrivningen, roommates, lovers & idiots. Haha ja de sammanfattar serien typ verkligen. Säsong 5 sätter igång i början på Januari igen och ja jag längtar. Tydligen ska Megan Fox joina serien som deras nya rumskompis, oh oh trubbel känner jag lite så spontant ^^
http://www.imdb.com/title/tt1826940/?ref_=ttep_ep_tt



Scream Queens! Ja denna serien alltså, hahaha så sjukt störd. Så äcklig, random, överdriven, lite kärlek och ja jag vett i tusan hur mer jag ska beskriva denna serien alltså. Kolla på den bara! :)
http://www.imdb.com/title/tt4145384/?ref_=nv_sr_1

(alla bilderna tagna från google)
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Petra säger:
    2015-11-23 | 16:14:07
    Bloggadress: http://knokk.se

    Älskar också serier, mina favoriter är New Girl och Cougar Town! :D

    Svar: Va kul! Ja såklart kollade jag på Cougar Town också ;)
    Ida Remelin

Kommentera inlägget här: