Idaremelin - Fashion is my life

Öland 2 - 4 Augusti 2013

Kategori: Öland 2 - 4 Augusti 2013

Goddag!
Jag vet knappt vart jag ska börja med, har varit ganska frånvarande från bloggen, men det har hänt så sjukt mycket på den senaste tiden.. Både roliga och tråkiga saker. 

Men jag kan åtminstonde börja med att lägga upp bilder från vår lilla resa till Öland :) Jag, mamma, älsklingen och min moster Inga åkte till min andra moster på Öland för en liten minisemester :) Jag har tyvärr inte varit på Öland på 8 år!?!?!? Alldeles för länge.....

Men jag lägger upp bilderna och så skriver jag lite undertill :)


Började första kvällen med att jag och älsk gick ut och för äta på en jättemysig restaurang som hette Ebbas, och detta var min "lilla" ceasarsallad ^^ Mumma på de! Avslutade kvällen med en hemmagjord cocosglass, omg det godaste jag nånsin ätit!


Denna köpte jag såklart ;) Den fanns inne i en av mina favvobutiker i Borgholm och den heter Butik Öland, ett måste när man är i Borgholm!


Butik Öland :)


Vi var inne i en annan inredningsaffär också (kommer ej ihåg namnet) och där hade dom denna underbara byrån. Gud va snygg, om jag bara hade haft plats att sätta den nånstans så hade jag köpt den direkt!


Min underbar mamma <3 Älskar henne överallt annat!


Jag vid stranden :)


Hotell Strand :)

 
Dags för lite minigolf :)

 
Koncentrerad tjej!


Jag vann!! Woop Woop! :D

 
Min pojke <3


På lördagen shoppade vi då först på dagen, sen vart de ju minigolfen och sen åt vi världens godaste buffé på Robinson Crusoe. Det var så sjukt mycket mat och denna tallriken på denna bilden var min först portion ;) haha. Japp, jag är liten men jag kan äta ;) Jag provade också för första gången mussla. Och jag säger såhär, det smakade som kräfta men konsistensen var det vidrigaste jag nånsin ätit, haha. Kommer jag äta de igen? Nej!
Sen blev det lite kakor från efterrättsbordet och en cappuccino och att sitta precis bredvid havet var pricken över i:et :)


Från balkongen där vi bodde hos min moster så kan man se slottsruinen och det lyser upp så jäkla fint på kvällen, men jag kunde inte få till någon bra bild på de så det fick bli i dagsljus istället :)


Sen blev det Ölands djurpark med mamma och Tim på söndagen innan vi åkte hem :)





Tradition att mata getterna ;)



Så gulligt, puss puss!


Detta var höjdpunkten på hela Ölands Djurpark. Vi fick gå in till lemurerna för 100 kr och kela och mata dom i typ 20 minmuter. Det var så värt de, sicken upplevelse! Dom var så mjuka och gosiga. Hade lätt gått in där igen! 





Love you! <3
 
 

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2013-09-04 | 06:55:34
    Bloggadress: http://horsesinmind.blogg.se

    Vilka fina bilder från djurparken! :)

    Svar: Tack! :)
    Ida Remelin

Kommentera inlägget här: