Idaremelin - Fashion is my life

Mordet - Johanna Gurgu hela avsnittet

Kategori: Nyheter/Tips, Tankar/funderingar

Kära lilla Johanna, hur kunde allt bara gå så fel? 
Kommer fortfarande ihåg som att de vore igår när jag får reda på morgonen efter att du inte längre fanns kvar i livet. Jag brast ut i tårar och hela min mage vek sig och jag visste inte vad jag skulle göra. Blev totalt förkrossad, inte trodde jag att dagen innan när vi snackade att det skulle sluta som de gjorde senare samma kväll. 
Vi skulle sen börja sista året på gymnasiet på måndagen där efter, men du var inte där att gå med mig in. Istället hade jag mina fyra fina vänner som stöd som fick hjälpa mig bara att ta mig igenom dagen. Hålla min hand och bara finnas där för mig, för det var ett bord med bilder, blommor, ljus och en minnesbok för din skull och jag visste inte hur jag skulle hantera de. Fick helt enkelt vända bort blicken bara för att enbart ta mig igenom dagen och första lektionen. Dagarna gick och det gick bättre för varje dag att gå förbi ditt bord med alla fina blommor och ljus. Om du bara visste hur många de var som skrev i den minnesboken så skulle du tappat hakan. 

Du skulle bara veta hur saknad du är. Min kära fina vän, hoppas att du har de bra där du är nu och att det är fyllt med ditt favoritgodis och massvis med lila fjärilar som var din favorit färg och djur. 

 
Du är och kommer alltid att vara både saknad och älskad <3

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2015-01-28 | 15:47:59
    Bloggadress: http://anniiish.blogg.se/

    Hej ida!
    Jag ville så gärna skriva till dig efter att ha sett på Mordet på Tv3 igårkväll <3 blev glad när jag sökte på ditt namn och din blogg kom upp.
    Jag blev så tagen av det programmet. Kunde inte sluta gråta medan jag tittade. Missade första avsnittet så detta blev det första jag såg ur denna dokumentär.jag tyckte att det var väldigt starkt av dig och väldigt fina saker du sa. Blev så gripen av hennes mamma. Jag har ett svagt minne av händelsen och minns jag läste om det i tidningen. Jag har själv mist många men aldrig på detta brutala hemska sätt :( Dock har jag ett par vänner som har någon de känner som fått sitt liv ifråntaget. Senast hände det i somras med en vän till en vän. jag hade själv dagar innan varit och handlat av denna kvinna så man blev ju väldigt tagen.
    jag ville iallafall skicka en stor styrkekram. Det kan inte varit lätt för er alla inblandade att göra detta samt för alla som kände henne att se varken trailern eller programmet men det är ett starkt program och det är bra att man lyfter fram offren och verkligen får folk att förstå det ur rätt synvinkel. Fy fan säger jag bara :(
    Massor av varma tankar till er <3
    kram
    Annika

    Svar: Hej!Va gulligt av dig och tack för din kommentar!
    Ja det har varit ett par omtumlande par veckor innan programmet skulle sändas, nu börjar de smälta lite mer. Men man tänker ju tillbaka på allt, så det är erhört jobbigt.
    Ja Johannas mamma är en oerhört stark person.
    Ja det är aldrig kul att mista någon. Har även mist min pappa och min kusin i två olika situationer.
    Och ja de är klart man blir tagen som du skrev där med hon du handlat av. Ena stunden så är de där ena stunden poff helt väck och man kan inte direkt sätta fingret på vad som hänt alltid. Har haft många som sagt till mig att dom kände inte Johanna med de blir så tagna av själva storyn och vi som pratade för Johannas skull. Att de var en väldigt fin grej att göra för henne. Så jag tackar så hemskt mycket för din styrkekram och varma tankar tillbaka till dig också! Kram Ida <3
    Ida Remelin

  • Per säger:
    2015-02-24 | 23:15:32
    Bloggadress: http://www.miyato.net

    Hej!

    Jag såg avsnittet om Johanna häromdagen och vill framföra mina kondoleanser. Det måste ha varit fruktansvärt tufft för dig efter att hon slets från er men det var väldigt fint av dig att ställa upp i programmet och berätta om henne och er.

    Kram
    Per

Kommentera inlägget här: