Idaremelin - Fashion is my life

Mitt jobb

Kategori: Allmänt

Goddagens!

Jag kom på precis att jag har inte berättat för er var jag jobbar någonstans, så här kommer min lilla story :)


I början på året så fick jag en praktikplats på ett företag här i Sölvesborg, det var att sitta ner på en stol med böjd rygg i princip 8 timmar om dagen. Detta var absolut inte min grej(särskilt inte när jag redan har problem med ryggen) personerna där som jag jobbade mer var supersköna personer. Men jobbet i sig var inte för mig och jag sökte hela tiden nya jobb för jag tyvärr vantrivdes så med mitt jobb.. Det var verkligen inte min grej, men när min praktiktid började leda mot sitt slut så blev jag erbjuden två månaders jobb där och då fick jag ju säga ja såklart eftersom jag inte hade något annat. Så vi skulle snacka vidare om detta längre fram mot slutet. Men sen samma dag typ en timme efter så fick jag reda på ett annat jobb som var ledigt och de skulle vara minst 1 år så jag ringde upp chefen eller snarare en bekant (som jag iofs har känt sen jag var liten.) Och hon blev överlycklig att jag var intresserad och fick jobbet morgonen därpå och började redan jobba på tisdagen veckan efter, detta var verkligen so meant to be!! Jag var/är överlycklig!! :D 

Så sedan april månad har jag varit anställd på Hälsokraft här i Sölvesborg och jag stortrivs!! Caroline som är ägaren har jag känt sen jag var liten och de nya personerna i butiken klickade jag snabbt med, idag sitter vi och kan prata om i princip allt, vi skrattar och stöttar varandra, jag är så glad över mitt jobb idag! 

 

Bland mina första veckor så träffade jag även Cecilia Ehrling som var på besök i Sölvesborg och inne i butiken. Starstrucked som jag blev och även en rejäl lets dance nörd så frågade jag såklart om att få ta bild med henne :) Hihi.


Sen innan killebom så flyttade vi butiken ungefär 100 meter bara och sydöstran var där tidigt på öppningsdagen och gjorde ett reportage :)